• Creëer overzicht

    Leerlingen zorgen ervoor dat ze eerst kijken naar de totale opdracht.

  • Luisteren naar de opdracht

    Leerlingen luisteren aandachtiger naar de opdracht en sprinten minder snel naar de eindopdracht.

  • Niet verdwalen

    Leerlingen verdwalen minder snel in het project.

  • Weet de weg!

    Leerlingen plannen hun route nauwkeuriger.

  • Kijk rond

    Tijdens de opdracht kijken leerlingen vooruit en terug.

  • Beter doordachte eindproducten

    Eindproducten sluiten beter aan bij de opdracht.

  • Evalueer!

    Evalueer het project en zie de verbeterpunten.

Om een goed verslag te kunnen schrijven van de opdracht of het onderzoek dat je hebt uitgevoerd moet je goed terug kijken naar het voorstel wat je eerder geschreven hebt en goedgekeurd is. Een groot deel van dit voostelverslag kun je zo overzetten naar je eindverslag. Sommige stukken moet je wel een beetje aanpassen.

Het is heel erg belangrijk dat iedereen het verslag op de zelfde manier opbouwt.  Pas wanneer iedereen dezelfde opbouw heeft kunnen de resultaten van de verschillende groepen vergeleken worden. Verander daarom niets aan de volgorde en de hoofdstuknummering in de omschrijvingen. 

Het eindverslag kan op 6 niveaus geschreven worden. Je docent zal aangeven welk niveau minimaal geleverd moet worden. Niveau 1 is het instapniveau en niveau 6 is het hoogste niveau.

Het eindverslag NIVEAU 1

Het eindverslag NIVEAU 2

Het eindverslag NIVEAU 3

Het eindverslag NIVEAU 4

Het eindverslag NIVEAU 5

Het eindverslag NIVEAU 6