• Creëer overzicht

    Leerlingen zorgen ervoor dat ze eerst kijken naar de totale opdracht.

  • Luisteren naar de opdracht

    Leerlingen luisteren aandachtiger naar de opdracht en sprinten minder snel naar de eindopdracht.

  • Niet verdwalen

    Leerlingen verdwalen minder snel in het project.

  • Weet de weg!

    Leerlingen plannen hun route nauwkeuriger.

  • Kijk rond

    Tijdens de opdracht kijken leerlingen vooruit en terug.

  • Beter doordachte eindproducten

    Eindproducten sluiten beter aan bij de opdracht.

  • Evalueer!

    Evalueer het project en zie de verbeterpunten.

Voordat je aan de slag kunt met het uitvoeren van een grote opdracht zal je je eerst moeten verdiepen in de opdracht zelf. Wat heel veel mensen doen is gewoon maar beginnen. 
Wanneer je, bij bijvoorbeeld een [Technasium] opdracht, gewoon maar begint aan deelopdracht 1, zonder dat je weet wat er gedurende het project precies van je verwacht wordt, kom je aan het eind vaak in de problemen. Daarom het plan van aanpak.

De eisen van het voorstelverslag zijn ingedeeld in 6 niveaus. Niveau 1 is het basisniveau en niveau 6 is het hoogste niveau. Je docent zal aangeven welk niveau je verslag minimaal moet leveren.

Het plan van aanpak NIVEAU 1

Het plan van aanpak NIVEAU 2

Het plan van aanpak NIVEAU 3

Het plan van aanpak NIVEAU 4

Het plan van aanpak NIVEAU 5

Het plan van aanpak NIVEAU 6