Na een pilot van twee jaar met diverse O&O klassen is er een toevoeging aan het bestaande format ontstaan namelijk het uitgebreidere plan van aanpak. Niet alleen leren kinderen hierdoor in een vroeg stadium om goede verslagen te schrijven. Ze krijgen ook een gevoel bij het gehele beeld dat hoort bij de opdracht.
In het kort houdt de toevoeging het volgende in:
De leerlingen schrijven een plan van aanpak. Hierdoor worden ze uitgedaagd zich echt te verdiepen in een onderwerp. Hoe dit gedaan wordt kun je lezen in de artikelen over het plan van aanpak. De leerlingen hebben ongeveer 6 tot 9 uur nodig om tot een goed plan van aanpak te komen. Dit plan van aanpak valt volledig thuis te maken, het is dus niet noodzakelijk om hier veel lestijd voor op te offeren.
De leerlingen doorlopen de reguliere [Technasium]-opdracht, hier gaan ze sneller doorheen doordat de leerlingen een beter overzicht hebben.
Per periode wordt 3 maal geëvalueerd met behulp van de beoordelingsmatrix, deze is te downloaden op deze website.
De leerlingen schrijven een eindverslag met niveau! Aan de hand van het format wat op deze site te vinden is.
De leerlingen krijgen een echt individueel cijfer dankzij de beoordelingsmatrix. Meeliften wordt erg lastig!